Espoon Vasemmiston luottamushenkilöt kaudelle 2021-2025 on valittu

31.8.2021

Espoon Vasemmiston luottamustoimihenkilöistä päätettiin 2.8 olleessa kokouksessa, jossa noudatettiin Vasemmistoliiton ohjeistuksia luottamustoimineuvotteluista. Esitetyt paikat vahvistettiin 30.8.2021 olleessa Espoon kaupunginvaltuuston kokouksessa.

Espoon Vasemmiston valtuustoryhmän puheenjohtajaksi on valittu psykoterapeutti ja yrittäjä Tiina Ahlfors. Valtuustoryhmän varapuheenjohtajana nähdään politiikan kokenut konkari, aiemmin myös Vasemmistoliiton kansanedustajana toiminut Kari Uotila. Konsernijaoston jäseneksi sekä kaupunginhallituksen varajäseneksi valittiin varavaltuutettu, lastenpsykiatri Jaana Wessman.

Espoon Vasemmistossa arvostetaan koulutusosaamista, sillä tarkastuslautakunnan jäseneksi valittiin opintokoordinaattori Mari Rummukainen. Kasvun ja oppimisen lautakuntaan valittiin koulutusalan rautaiset ammattilaiset, lukion lehtori, oppimis- ja työhyvinvointitutkija Mika-Erik Walls ja varajäseneksi opetusministerin erityisavustaja Niina Jurva.

Hyvinvoinnin ja terveyden lautakunta sai saavutettavuuden erityisosaamista, kun varajäseneksi valittiin aiemmin yleisurheilijana sekä vammaisurheilijana tunnetuksi tullut saavutettavuusasiantuntija Ronja Pahaoja. Kulttuurilautakunnan jäseneksi valittiin maahanmuuttajien äänenä profiloitunut diplomi-insinööri Said Moradi. Nuorisoasiainjaostoon valituksi tulivat seksuaalikasvattaja Terhi Suokas sekä varalle ehkäisevän päihdetyön asiantuntija Kim Kannussaari. Päihdeasiain neuvottelukuntaan valittiin sosionomi, yhteiskuntatieteiden maisteri Tanja Lehto. Espoon Vammaisneuvoston varajäseneksi valittiin Mikko Parviainen.

Monikielisyys ja monikulttuurisuus ovat Espoon Vasemmistolle tärkeitä arvoja, mikä näkyy myös luottamustoimipaikoissa. Sivistystoimen ruotsinkielisistä, opetusta, varhaiskasvatusta, työväenopistoa, kulttuuria ja nuorisoa koskevien palveluiden järjestämisestä vastaavan Svenska Rum-lautakunnan varapuheenjohtajaksi valittiin sosiaaliohjaaja, varavaltuutettu Aino Akinyemi. Laulaja Christa Renwall ja kauppatieteiden maisteri, ilmastoaktiivi Ulf Sjögrén jakavat jäsenyyden sekä varajäsenyyden Ruotsinkielisten sosiaali- ja terveyspalvelujen neuvottelutoimikunnassa sekä Sydkustens landskapsförbundissa. Monikulttuuriasiain neuvottelukuntaan valittiin Antti Saarinen ja Tasa-arvotoimikuntaan Tereza Dickson.

Kaikki Espoon Vasemmiston luottamustoimipaikat ja niihin valitut löytyvät kotisivuilta osoitteesta

Lisätietoja paikkajaosta antavat

Valtuustoryhmän puheenjohtaja Tiina Ahlfors