Jäsenille

Tervetuloa Espoon vasemmiston yhteislähtöön kohti Helsingin työväen vappukulkuetta!  Yhteislähtö kokoontuu klo 10 Marja Leena Heikkisen (kuvassa) johdolla Iso Omenan Piispansillan puoleisella sisäänkäynnillä lähellä metroasemaa. Sisäänkäynnin välittömässä läheisyydessä on esimerkiksi bussipysäkki Matinkylä (M) E3101, minkä avulla voi suunnistaa oikeaan paikkaan. Kuljemme siis yhdessä metrolla Matinkylästä Hakaniemeen.

Hei sinä espoolainen vassari! Oletko vasta hiljattain liittynyt jäseneksemme tai kaipaako toimintaan mukaan tuleminen muuten vain pientä ponnahduslautaa? Tervetuloa uusien jäsenten iltaan 23.5.2024 klo 17.30 Lippulaivan kirjaston kokoustila Kajuuttaan! Illan aikana on tarkoitus tehdä tutuksi Espoon vasemmiston toimintaa sekä tutustua muihin yhdistyksen jäseniin, niin uusiin kuin jo pidempäänkin toiminnassa mukana olleisiin. Tarjolla on pitsaa ja virvokkeita!

Ilmoitathan osallistumisestasi etukäteen sähköpostilla vasespoo@gmail.com tai Instagramin yksityisviestillä 20.5. mennessä. Kerrothan viestissä nimesi ja erityisruokavaliosi.

Kokoustila Kajuutta on esteetön liikuntavammaisille.

Valtuustoryhmän ja hallituksen kokoukset ovat kaikille jäsenille ja yhdistyksen aktiivisille toimijoille avoimia, tule mukaan!

27.5 klo 17.30 Espoon Vasemmiston valtuustoryhmän kokous

Hallituksen kokoukset kuukauden toisena tiistaina Google meetsissä

14.5 klo 18.00 Espoon Vasemmiston hallituksen kokous hybridi

Tilaa Kari Uotila - Telakan senaattori -kirja

Kari Uotila – Telakan senaattori -kirjan  on kirjoittanut toimittaja, tietokirjailija Sirpa Puhakka. Vuonna 2019 eduskunnan jättäneen Kari Uotilan elämäkertateos on tarina sosiaalisesta noususta ja elävästä demokratiasta. Vuonna 1995 eduskuntaan nousi aatteiltaan ja arvoiltaan perinteinen vasemmistoliittolainen duunarikansanedustaja. Kansakoulupohjalta saattoi ponnistaa Smolnan kristallikruunujen loisteeseen, päättäjien pöytiin.

Eduskunnassa hän innostui ajamaan sukupuolten välistä tasa-arvoa sekä miesten ja isien oikeuksia. Lunta tuli tupaan. Hänen ajatuksensa tasa-arvosta ja ihmisoikeuksista eivät aina miellyttäneet kaikkia kannattajia. Hän kasvatti mainettaan myös intohimoisena jalkapalloihmisenä ja juoksemalla maapallon ympäri.

Voit tilata kirjan Partuunan verkkokaupasta holvi.com/shop/partuuna/ section/tietokirjallisuus/  tai tulla tapaamaan itse kirjailijaa sopimalla noudon Komeetankujan toimistolla Olarissa osoitteessa vasespoo@gmail.com otsikolla KIRJATILAUS. Hinta toimistolta noudettuna 25 euroa (ei postimaksua).

Huom, kesäaikana sähköpostiin vastataan harvakseltaan!