Vasemmisto puolsi laajennettua kirjastohanketta

9.8.2023

Espoon valtuusto palasi kesätauolta ja elokuisessa valtuuston kokouksessa hyvästeltiin kristillisdemokraattien valtuutettu Antero Laukkanen, jonka ilmoituksen mukaan kokous on hänen viimeisensä Espoon valtuustossa. Syynä valtuustotyöstä luopumiseen on ALS-sairaus. Valtuutettu Kaarina Järvenpää luki Laukkasen puheenvuoron, minkä jälkeen valtuusto kiitti Laukkasta seisten taputtaen. Myös kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä kiitti Laukkasta pitkästä urasta ja rooleista eri tehtävissä.

Vasemmistoliiton valtuustoryhmä kiittää Antero Laukkasta ansiokkaasta urasta ja yhteistyöstä.

Aino Akinyemi ja Kari Uotila.

Kuva:Aino Akinyemi

Kokouksessa valittiin myös kaupunginhallituksen uusi puheenjohtaja, kun tehtävään nimettiin kokoomuksen valtuutettu Mervi Katainen.

Kokouksessa keskustelua herätti erityisesti Espoon koulujen ja päiväkotien yhteistoiminnallisen vuokrahankkeen hankesuunnitelman hyväksyminen. Hankkeen puitteissa rakennettavan kirjaston koko sekä hankkeen kokonaiskustannukset hallitsivat keskustelua.

Vasemmistoliiton valtuustoryhmän puolesta puhunut valtuutettu Kari Uotila kannatti alkuperäiseen suunnitelmaan nähden laajennettua kirjastoa. Samoilla linjoilla oli valtaosa valtuutetuista ja näin laajennettu kirjastohanke hyväksyttiin.

Kari Uotila

valtuustoryhmän varapuh.joht